idi:

Infrastruktura nad Jeziorem Krzywym

01. Lokalizacja Olsztyn(Polska)
02. Etap realizacji Projekt koncepcyjny
03. Data projektu 2011
04. Opis Inspiracją dla idei projektu stała się symbolika liczby cztery wynikająca z ilości głównych obszarów tematu konkursu. Na potrzeby idei każdemu z poszczególnych obszarów został przypisany kolor zgodnie ze skojarzeniem głównej funkcji, jaką ma on przyjmować. Stąd główna idea nosi nazwę „4 barwy”. I tak w kolejności, następującym obszarom zostały przyporządkowane kolory:
OBSZAR A, Plaża Miejska – żółty
OBSZAR B, Zatoka Miła – niebieski
OBSZAR C, Słoneczna Polana – biały
OBSZAR D, Jodłowa (OKS) – czerwony
Idea kolorów ma na celu spojenie wszystkich obszarów w jedną całość a zarazem dać możliwość łatwego oznakowania (systemy informacji wizualnej) oraz rozróżnienia poszczególnych terenów i obiektów.
Architektura zaproponowana w projektowanych rozwiązaniach ma być spójna dla całego obszaru. Inspiracją dla form są trójkątne obrysy żagli, które znalazły odzwierciedlenie w rzutach, bryłach oraz układach przestrzennych budynków. Proste, pozbawione zbędnych dekoracji, a zarazem zdecydowane formy mają dobrze wkomponować się w naturalny krajobraz brzegów jeziora.
Naturalnym materiałem, kojarzącym się z przyrodą oraz najlepiej odbieranym przez człowieka jest drewno. Z tego powodu większość projektowanych obiektów wykończona jest właśnie tym materiałem. Drewno doskonale komponuje się z krajobrazem, a zarazem nawiązuje do drewnianej historii budowy łodzi. Zgodnie z ideą barw, każdy z obszarów posiada w elewacjach obiektów akcent kolorystyczny, który pojawia się np. w wykończeniach ram okien, drzwi czy okapów dachowych. Na obszarze zagospodarowania zaprojektowano: plażę miejską, Zatokę, Słoneczną Polanę, Wieżę Barw – punkt widokowy, kawiarnia, ściankę wspinaczkową, tor motocrossowy, tor kolarstwa górskiego, aquapark wraz z kompleksem odkrytych basenów rekreacyjnych, park linowy, komunikację promową pomiędzy obszarami opracowania. Cały obszar został uzupełniony o punkty gastronomiczne, bazę hotelową, budynki obsługi technicznej oraz szatniowo – sanitarne, a także ciągi komunikacji pieszej i rowerowej spajające cały obszar założenia.
zobacz wiecej